Citat:
Ja, varför inte starta ett krig mot användarna också, de som hindrar dig från att känna pengar genom att radera sina cookies?
|
Nja, det var bara en allmän reflektion om att cookies är en ganska instabil lösning för ett affärskontrakt. Som publicist ger jag en leverantör ett reklamutrymme på min sida där jag tar en risk att inte få betalt. Men nu ingår ju den risken i kontraktet, så risken är redan inkalkylerad i kostnaden/vinsten.
Citat:
På vilket sätt skulle Microsoft tjäna på detta? MSN som driver några av världens största kommersiella sajter (msn network, live network, etc. etc)
|
Jag vet inte vad Microsoft har för planer. Men man kan väl utgå ifrån att de använder Internet Explorer för att försöka förstöra för sin konkurenter och gyna sina egna sajter. Om jag ägde den mest använda webbläsaren på nätet så hade jag självklart utnyttjat det till min egen fördel.

h34r: Men att göra cookies oanvändbara utan att presenntera ett alternativ känns väl inte så troligt, det inser nog Microsoft också. Att över en natt lansera en webbläsare som vid start har ett aktiverat cookiesskydd vore en mardröm.