Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-29, 12:48 #38
Cr0wN Cr0wN är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Cr0wN Cr0wN är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
jgabor:

Tack för svaret. Måste säga att ni trots allt kanske ändå är något bättre än vad jag trodde. Throttling låter som en helt okej idé och bör fungera.

Men jag är fortfarande lite frågade kring avstängningar. Även om jag nu har fått en helt annan bild och det låter som avstängningar sköts på ett betydligt bättre sätt än jag fick sken av. Dvs att ni i samma veva som ni stänger av en kund även kontaktar denna.

Men för att ta ett exempel. En kund stängs av kl 16.05 på fredag och får ett mail om anledning etc. och en uppmaning att kontakta er innan ni öppnar kontot igen. Vad för möjligheter har kunden att kontakta er innan kl 09.00 på måndag? Bevisligen finns det folk som jobbar dygnet runt förmodligen då avstängning kan ske utanför de telefontider ni erbjuder. Här kan man dock även dela in det i 2 grupper, de som "förtjänar" avstängning och de som stängts av i förebyggande syfte då skillnaden enligt mig är rätt stor.

Sedan vad innebär "VIP Support med telefonsupport och högsta prioritet." om man jämför det med den vanliga supporten? Vad jag kan se så finns bara ett nummer på hemsidan till supporten?

Till sist så undrar jag fortfarande varför ni redirectar avstängda sidor till er egen hemsida? Ur en besökares perspektiv så blir besökaren bara förtvivlad. Han/hon kanske rentav tror att hemsidan har lagts ner eller att fel adress har använts. Någon information utgår ju inte. Samtidigt så tror jag återigen att de flesta hemsideägare bara blir ännu mer förbannade än nödvändigt pga avstängningen i och med redirecten.
Cr0wN är inte uppkopplad