Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2004
|
Jag kan mycket väl förstå att folk någonstans vill ösa ur sig sin frustation över supportavdelningarna på många webbhotell för 95 % av dem har mycket att önska av sina kunder.
Även om det kanske kan vara s.k. amatörmässigt gnäll så ger det mig åtmistone den informationen, att det inte bara är jag som har problem med just det webbhotellt.
På alla webbhotell inträffar det fel. En hårddisk kan krascha oavsett hur bra service elller hårdvara de har. Det är säkert något alla kan förstå. Det viktig i ett sådant läge (i alla lägen) är att ge information. Kunderna vill gärna veta vad som händer.
Inte för att ge reklam men 24-7webhosting är ett föredöme när det gäller att ge information. De skickar ut information om när uppgraderingar sker eller annan service och de talar om under vilka tider störningar kan ske. Har det varit något fel så kommer det ett meddelande om felet, vilka som har drabbats osv.
Av deras meddelande har jag lärt mig att det kan hända mycket utanför ett webbhotell som gör att hemsidan inte fungerar. Kablar grävs av, telias routrar går sönder (vilket verkar vara inte allt för ovanligt) osv.
|