Flitig postare
|
|
Reg.datum: Oct 2007
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Oct 2007
|
Nu känner jag att det är dags att reda upp det här...
Expression och även webbhotellskunden (som jag antar Expression arbetar för) bombaderade mitt privata mobilnummer med SMS igår kväll, trots att jag har förklarat att jag inte har några möjligheter att hjälpa dem. Jag gjorde så gott jag kunde för att ta kontakt med supporten/teknikerna, men tyvärr lyckades jag inte på grund av att jag inte befann mig i närheten av en dator med internet (och jag har inte några jobbnummer inlagda på min privata mobiltelefon för att undvika att jag "tar med mig arbetet hem").
Men problemet var inte att vår DNS bara släppte. Faktiskt var det så att vår tekniker suspenderade deras konto för att det sändes ut över en kvarts miljon mail på några få minuter. Det bildades en enorm kö efter en kort stund, som gjorde att vi inte kunde garantera driftsäkerheten för våra andra kunder, och att mail som hamnade sist i kön skulle bli extremt försenade. Det var en viss brist på intern kommunikation mellan teknikerna och supporten (och även mig), som tyvärr gjorde att kunden inte fick reda på den riktiga anledningen förrän nyligen. Det kan jag bara beklaga.
Men det låter som om någon har lyckats missbruka deras hemsida eller e-postkonto. Jag kan inte se hur vi skulle ha handlat annorlunda; vi var helt enkelt tvungna att suspendera deras konto, så att resten av våra kunder inte blev drabbade av detta. Det innebar att när man besökte deras hemsida, så blev man automatiskt redirectad till vår hemsida. Det var inte snack om någon fulreklam eller liknande, vilket kunden misstänkte.
Men jag har kontaktat kunden per telefon, där vi fått ventilera våra åsikter och lyckats nå konsensus. Vi beslutade även om att ha en löpande kontakt tills detta problem är löst. Det är en otroligt tråkig historia, som kunden själv uttryckte det som, men vi gör vårt bästa för att nå en lösning som passar oss båda. Vi ser allvarligt på detta, och kommer gå till botten med det.
|