Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-28, 00:05 #47
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Theres nothing wrong with providing snapback for released .se domain names. The thing that was wrong with snapback.se was the unfair cooperation of several registrars/ombud. .SE registrars/ombud are free to provide snapback, granted that they dont warehouse the domain names (register them for themselves, their employees or friends/relatives).
Jonathan,
Då jag litar på dina kunskaper inom ämnet; är det enligt avtalet med nic.se för ett enda ombud att ha auktioner och sedan registrera för högsta budet?
Jag tror att jag kan svara.

Citat:
Ombudet får varken direkt eller indirekt ägna sig åt ”warehousing” eller handel med
domännamn. Härmed avses att varken Ombudet eller sådan fysisk eller juridisk person
som av omgivningen framstår som närstående till Ombudet får försälja och lagerföra
tidigare registrerade Domännamn samt inte heller ansöka om registrering av ett stort
antal Domännamn utan utryckligt uppdrag från Innehavaren.
Citat:
Ombudet får inte överbelasta .SE:s nät, hindra .SE från att tillhandahålla sina tjänster (t
ex genom s k Denial of Service attacker) eller utföra annan åtgärd som kan hota driften
eller stabiliteten av se-domänen.
Källa: Bilaga A - Regler för ombud. www.iis.se/docs/mallbilagaA.pdf

För den som är intresserad av ombudsavtalet:
www.iis.se/docs/mallombudsavtal.pdf

EDIT: hade ej koll på ovanstående när jag skrev mina tidigare inlägg. Catch.info bryter således självfallet mot Nic.se:s ombudsregler.
jacobjs är inte uppkopplad