Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-27, 14:27 #10
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
Citat:
Originally posted by Greve_g@Aug 27 2008, 12:34
Men om man har två underklädesbutiker.

http://nelly.com/
http://www.evasunderklader.se/

Här kan man säga att det ungefär samma nish.
Det är ju på dom här två shopparna man exempelvis kan jämföra avslutfrekvens på ett hyfsat tättvist sätt.
Då är det enklare att jämföra avslutningsfrekvens men samtidigt hävdar jag att det också beror på vad ägarna vill uppnå med butikerna. Har man bloggar, nyheter, artiklar, radiokanaler, intervjuer, recensioner och andra saker för att driva trafik är man också medveten om att omvandlingsfrekvensen går ner.

Om man som återkommande kund besöker en butik som endast visar produkter och inget annat är det för att handla. Frekvensen blir således högre.

Om man istället som återkommande kund besöker en butik där man vet att det alltid händer något nytt så är det kanske för att läsa bloggen eller intervjun alla talar om. Då blir iställer omvanlingsfrekvensen lägre.

Är det då bättre att ha färre besökare med hög frekvens eller många besökare med lägre? Det är upp till var och en att svara på. Min mening är att alla besökare är bra besökare. Tänkt efter själva, visst finns det bra butiker som ni besöker även om ni absolut vet att ni inte kommer handla? Varför besöker ni då de butikerna?
DreamLogistics är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat