Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-27, 12:37 #7
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Pratar vi spamblogg eller vanlig blogg? På en vanlig blogg tror jag inte särskilt många besökare spontanshoppar något baserat på att de ser en annons. De klickar inte heller särskilt mycket eftersom de är där för innehållet (med undantaget sökmotorstrafik då).

På en spamblogg som är nischad mot avslut, te.x. den uppsjö av iphone-sidor som finns idag tror jag säkert man kan tjäna sig en hacka på att sälja saker. Har man bara blogginlägg riktade mot termer som "widget xyz 1.0 köp billigt" så är det klart att man får relevant trafik från google och således konverterar.

Att bara slänga upp lite annonser från double på sin privata blogg med tusen besökare i veckan tror jag inte man tjänar 70:- på...

Konkret exempel på bloggare som tjänar pengar: http://blogg.tkj.se/tkj-blogg-juli-2008/

Sidan är totalt nerspammad med annonser, han skriver rätt blasé inlägg 3-5 ggr om dagen och verkar dessutom aktivt jobba på blogga för annonsörerna. Det är inte direkt en normal blogg som jag ser det. Bra med trafik för en blogg dock, 139k ub och 312k imps i juni.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat