Citat:
Originally posted by Jan Eriksson@Aug 26 2008, 13:14
Vi blev lovade att kunna flytta outnyttjade upplysningar till nästa år. Därför gick vi med på detta. Att de sen inte står för vad de lovar och sen inte tror på att de har lovat detta utan man måste trycka på för att få detta drar ner Creditsafe trovärdighet.
|
Sådant är allt för vanligt. Det börjar med att man tror sig ha fått till ett bra avtal och sedan slutar det i trassel och strul. Man bör helt enkelt inte göra affärer med företag som inte har kontroll över vad deras säljare säger och lovar.
Det brukar inte heller spela någon roll om man spelar in samtliga samtal eller får allting skriftligt. Jag har bara det senaste kvartalet blivit "lurad" av Boxon, Tele2 och Eniro. Dvs jag har avtalat om villkor med säljarna som företagen sedan har upphävt därför att de varit fördelaktiga för mig. Tele2 var värst. Där blev jag uppringd av säljarens chef som förklarade att Tele2 inte kunde uppfylla avtalet. Jag förhandlade till mig en kompensation som i sin tur upphävdes av chefens chef därför att även han hade överträtt sina befogenheter. Det blir nästan humoristiskt.
Vad gäller Creditsafe så var det en säljare som ringde för något år sedan. Även jag blev lovade att kunna flytta över outnyttjade upplysningar från år till år, så det kan knappast vara ett ovanligt säljargument bland deras säljare...