Ämne: Mail problem
Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-24, 14:34 #7
tommi tommi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 121
tommi tommi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 121
Ja dom höll på så där till mig i Torsdags också. Men när jag fick svar ifrån MSN support så fick jag detta svar av Servage:

Hello Tommi,

I sincerely apologize for the inconvenience.

The issue has been escalated to our System admins who will make a request with hotmail to get the server unblacklisted. Please allow some time for this to happen as we can only make the request to hotmail and wait for them to unblacklist the server.

Kind Regards
_ _ _ _ _, Support
Servage Hosting

Och detta svar fick jag av MSN Support:

Hej Tommi!

_ _ _ _ _ från Windows Live Hotmail Domain Support här. Jag förstår att du
har problem med att skicka e-post till Hotmail-kunder. Jag beklagar alla
de problem detta orsakar dig.

Vi har identifierat att meddelanden från din IP (77.232.66.249) blir
filtrerade på rekommendation av SmartScreen-filtret SmartScreen är
SPAM-filtreringsprogrammet utvecklat och använt av Microsoft.
SmartScreens filter är programmerat för att känna igen vad som är SPAM
och vad som inte är det. Kortfattat kan man säga att vi filtrerar
inkommande e-post som ser ut som SPAM. Jag kan inte gå in på några
detaljer rörande vad dessa filter letar efter då de skulle mottverka
dess syfte.

Vi baserar även vår bedömning av SPAM på avsändarens rykte. Du kan hitta
mer information på http://www.microsoft.com/senderid. Vi har även
publicerat dokument rörande "email delivery" på
http://www.microsoft.com/postmaster.

Vänligen bekräfta att din e-post möter Windows Live Hotmails tekniska
standarder. Den informationen kan du finna på
http://postmaster.live.com/Guidelines.aspx .

Jag hoppas att denna information har varit hjälpfull. Du kan även hitta
mer information rörande vanliga leveransfrågor om du besöker
http://postmaster.live.com/. Jag skulle vilja belysa en del områden som
jag tror kan vara av intresse för ditt företag.



Hotmail har skapat Smart Network Data Services-programmet. Detta är en
service som hjälper avsändare att jobba tillsammans med sina kunder och
partner för att minska att SPAM skickas ut från deras IP.
https://postmaster.live.com/snds/index.aspx
<https://postmaster.live.com/snds/index.aspx> . Detta program tillåter
en sändare att hålla koll på "hälsan" på dens IP.

Om du går med i Junk Email Reporting Program (JMRP) kommer du som
avsändere ha dina e-postlistor uppdaterade och fyllda av intresserade
Hotmail-kunder. Om du deltar i detta program tas de e-postadresser som
inte vill ta emot e-post från ditt företag bort från din lista. Om du är
intresserad vänligen besök
http://support.msn.com/eform.aspx?pr...e=support_home
_options_form_byemail&ct=eformts. Det är gratis.

Då du använder SNDS-verktyget, går med i JMRP eller registrerar din
avsändar ID betyder det inte att dina meddelanden kan gå förbi våra
filter, dessa finns för att hjälpa legitima företag att få fram sin
e-post till Hotmail-kunder.



SenderScore Certified Mail-programmet. Många legitima avsändare har
kvalificerats för att gå med i denna "Vitlistings"-program för att
förbättra leveransen av e-post och förhindra att e-post hamnar i
Skäppostmappen. SenderScore är ett tredjepartsprogram som administreras
av Return Path. SenderScore (www.senderscorecertified.com
<http://www.senderscorecertified.com/> ) är det enda
"Vitlistnings"-program som vi köper.

Då filteringen baseras på ditt IPs rykte behöver du jobba på att minska
den negativa feedbacken rörande ditt IP. Vänligen överväg att gå med i
JMRP för att hjälpa detta.

Stegen i detta meddelande är endast rekommendationer. Microsoft
garanterar inte att dessa steg kommer att garantera att din e-post når
MSN-, Hotmail- eller Live-kunder.



Tack på förhand.



_ _ _ _ _
tommi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat