Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-24, 12:40 #11
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Originally posted by jonny@Aug 24 2008, 10:16
Nu förstår jag inte. Du väljer medvetet ett av marknadens billigaste webbhotell; ett webbhotell som uttalat inte går att nå utanför kontorstid.
Du ringer sent en lördagkväll och problemet åtgärdas inom någon timme, trots att du enligt avtal inte har rätt till någon som helst åtgärd innan måndag morgon. Du får alltså ett engagemang långt bortom vad du rimligen kunnat förvänta dig med tanken på den tjänst du valt. Som tack går du ut på första bästa forum och skriver ner webbhotellet.
Har du över 10 000 unika besökare per dag borde du också dra in så pass med pengar att en dedikerad server inte är någon större kostnad i sammanhanget. Du kan då få serviceavtal med utlovad SLA, garanterad upptid och responstid.
Lördagar är väl dessutom generellt den dag i veckan med minst trafik?
Marknadens billigaste hotell? Nej, det är de ju inte, dyrare än binero (företagskontot). Hursomhelst, jag vill inte gnälla, men jag ville se om det finns folk som har andra som har drabbats.

Egen server hit och dit, det är bara skitsnack! Har man så många besökare funkar webbhotell fortfarande utmärkt - Handlar inte om pengar här, handlar om trygghet.
expression är inte uppkopplad