Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-23, 19:56 #10
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
tstorm, du ska nog inte uppfatta mitt senaste inlägg som ett hinder för dig att stänga av den användaren du beskriver, snarare tvärtom.

Jag skrev ett långt och uttömmande inlägg för jag har precis läst om ett konkret fall som gällde Shellkonto (O & K webbhotell) där de oförhappandes stängde ned en kunds website och raderade allt deras material, mer eller mindre på stående fot, utan att ha fått en riktig uppsägning, kunden hade bara uttryckt missnöje med deras handläggning av ett supportärende och skrivit att de "övervägde att byta webbhotell" om inte deras ärende hanterades bättre. Sen visade det sig att de hade brustit i backup-tagning och de skrev uttryckligen i mailkonversation att de "var ovilliga att hjälpa" ... kunden pga att kunden uttryckt missnöje (min tolkning). (vet ej om O & K är representerade här på WN) Av deras mailkonversation med kunden så är det ju skrämmande attityd mot kunden.

Om du kan sätta ditt goda namn och rykte på att användaren inte har upphovsrätten eller tillstånd (du bör kunna kräva skriftlig dokumentation på det) av den rättmätige upphovsrättshavaren, så tolkar jag det som att det är ganska riskfritt för dig att stänga ned denna användare, tillsvidare.

Skulle användaren senare kunna visa upp dokumentation på att han har rätt att publicera materialet så må det vara hänt, med den dokumentation du har idag så verkar det vara ett fall där du har rätt att stänga ned honom.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat