Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-22, 10:27 #1
Verifier Verifier är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2006
Verifier Verifier är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2006
Hej

För drygt ett år sedan tog jag över en domän från en annan. Domänen låg hos Active24 och själva övergången var lite strulig (men lite strul får man räkna med och det tycker jag inte var något problem).

Däremot blev jag satt som teknisk kontakt och administratör på massa domäner, och jag har fått en hel del mail som rör domäner som jag inte har något att göra med.

Exempel:
Citat:

Bäste kund,

Välkommen till Active 24 och tack för att du använder våra tjänster.

Ditt kundnummer är: XXXXXX

Du använder MyAccount för att administrera och aktivera dina tjänster hos Active 24.
MyAccount hittar du på: http://www.active24.se. MyAccount är personligt och dina användaruppgifter är:

Användarnamn: uXXXXXX
Lösenord: XXXXXX

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på telefon: 08 - 566 991 50. Mer detaljerad
kontaktinformation hittar du på: http://www.active24.se/sw22177.asp

Med vänliga hälsningar
Active 24

Active 24 och Mamut; din nya totalleverantör
Active 24 är en del av Mamutkoncernen. Tillsammans är vi en spännande och slagkraftig totalleverantör av IT-lösningar till både små och mellanstora företag och privatpersoner.
Citat:

> Kjære kunde,
>
>
>
> I forbindelse med XXXXXXX.com har vi fakturert dere.
> Denne fakturaen har kommet i retur på grunn av feil adresse.
>
>
>
> Vi ber deg logge inn i MyAccount (via www.active24.no) hvor du kan oppdatere
> din kontaktinformasjon.
>
> Har du mistet brukernavn og passord til MyAccount kan du få den tilsendt på
> nytt ved å klikke på "Glemt passord" øverst til høyre på hjemmesiden vår.
>
>
>
> Vi har for ordens skyld lagt ved kopi av fakturaen i denne e-posten. Hvis
> fakturaen ikke betales vil domenet og tilknyttede tjenester til å stenges
> ned, og saken vil sendes videre til inkasso.
>
>
>
> Har du spørsmål omkring dette kan du ta kontakt med oss ved å ringe 02500
> eller sende en e-post til [email protected].
Citat:

Sehr geehrter Kunde,

Wir machen Sie darauf aufmerksam, dass Ihre Domain podolgieklinik.com, alle damit verbundenen Leistungen und alle Information, die an diese geknüpft sind, gesperrt und anschließend gelöscht werden, weil Sie Ihren Vertrag gekündigt haben / wegen offener Rechnungen.

Wenn Ihre Domain bereits zu einem anderen Registrar transferiert wurde, werden unsere Maßnahmen auf diese keinerlei Auswirkungen haben.

Wenn dies wider Erwarten nicht korrekt sein sollte, oder Sie Ihren Domainname behalten möchten, nehmen Sie bitte umgehend mit unserem Kundenservice unter 0049 (0) 8003305109 oder [email protected] Kontakt auf.

Mit freundlichen Grüßen

Active 24 GmbH
Kundenservice

Sitz: Ginsheimer Str. 1, D-65462 Gustavsburg / Geschäftsführer: Eilert Hanoa, Martin Kværnstuen
Handelsregisternummer: HRB 54972 / Registergericht: AG Darmstadt / USt-ID: DE 207038098
Efter ett antal samtal och mail får jag numera inte några mail från svenska eller norska Active24, men jag får fortfarande från Tyska delen.

Och häromdagen fick jag en faktura från Active24 på min domän som jag för länge sedan flyttat till netsol.com. Jag provade först att maila till deras fakturasupport och tala om det. Fick inget svar och efter ett tag fick jag en fakturapåminnelse. Då ringde jag upp och mycket riktigt fanns min domän kvar även i deras system (trots en korrekt flytt). Jag bad dem att återigen ta bort mig som kund, men hör och häpna. Hon säger att det går inte!! Däremot kunde hon ta bort domänen från mig...

Lite drygt att jag stått som kontakt på minst 20 olika domäner (det är ungefär så många som jag fått diverse mail från/om, vad det egentliga talet är vet jag inte).
Verifier är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat