Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-22, 10:21 #3
doubles avatar
double double är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
double double är inte uppkopplad
Medlem
doubles avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
Reklamen är där för att skapa intresse, trigga ett behov. Sedan är det upp till butiken att sälja produkten. Om butiken är slarvigt gjort, svår att hantera, inte presenterar sina produkter på ett "saftigt" sätt osv osv så kommer avslutsfrekvensen att minska!

Finns tusentals faktorer man kan titta på för att förbättra just köpfrekvensen i sin butik.

Sedan är det skillnad på butiker och "superkända" butiker som folk bara tar för givet att de ska handla i. Det är en annan femma. Vad jag menar är att man alltid kan göra något för att öka köpsuget hos besökarna.

Att utgå ifrån att marknadsföringen ska lösa alla problem när kunden vänder vid dörren är fel tänk. Visst en marknadsföringskälla kanske ger mer kunder än en annan, men om butiken var optimerad kanske dessa kunder från samma källa hade kunnat tredubblas!
double är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat