Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-21, 13:58 #10
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Originally posted by BarateaU@Jul 3 2008, 14:51
Kan mycke väl vara så att de sker per automatik när domän och hosting hanteras av samma konto att fimpar man ena tjänsten så nollar det den andra?
Samma sak hände mig igår. Pga. av en 5 månader gammal(!) uppsägning så hade mitt konto stängts av per automatik.

De slog på det direkt, men DNS-inställningarna var borta, allting gick till deras redirect-servrar. Jag hade dessutom externa leverantörer (Hosted Exchange och Gmail Apps) för epost, och alla MX-inställningar var naturligtvis också borta.

När jag påpekar detta så får jag ett svar om att att jag inte kan komma åt sajten beror på DNS-cachen på min dator.

Eh, hallå? Jag skriver ju vad jag ser på deras kontrollpanel, vem snackade om vad jag kan komma åt FRÅN min dator?

Jag har inte snackat skit om Binero hittills, varken med kollegor eller på forum, men nu började tröttna rejält. Jag har ett annat ärende där som handlar om statistikloggar och cronjobben som inte körs sedan 14/8. "Det var strul med FreeBSD på VMWare, VMWare hade inget stöd för FreeBSD" fick jag veta. Ja, det är MITT problem, eller hur?

Det "fixades" för två dagar sen, säger dem. Avsaknaden av mina backupfiler säger motsatsen. Att sköta ärenden blev heltidsjobb för mig, jag måste gå in och kolla vad de har för ursäkt varje gång, i stället för ett "Fixat och klart"(på riktigt)- eller "pga. strul med servern så flyttade vi ditt konto till en annan server, dina DNS-inställningar för den gamla servern ändrades per automatik så att dina A-records perkar mot den nya servern nu"-meddelande.

Ett stort SUCK alltså.
theflowmachine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat