Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-20, 16:58 #2
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
Omvanlingsfrekvens är faktiskt inte så viktig som man kan tänka sig.

Allt beror på vad du har på din butik samt hur du marknadsför din butik. Låt säga att du gör en riktat marknadskampanj på exempelvis Google. Där marknadsför du din butik mot personer som söker efter just det du säljer. Naturligtvis ska då din omvandlingsfrekvens vara väldigt hög.

Gör du istället en kampanj som riktar sig till den stora massan exempelvis genom radio eller tv där du inte på samma sätt kan styra vem som ser din annons blir din omvandlingsfrekvens naturligtvis lägre.

Sen beror det naturligtvis på hur du byggt upp din butik. Är det så att det enda man kan göra på din butik är att handla så ska din omvandlingsfrekvens vara högre då man inte går in till din butik för att exempelvis läsa eventuella artiklar, bloggar eller annat roligt som kan dra besökare.

Det man ska fokusera på är varje spenderat krona på marknadsföring ska ge resultat. Sen om resultatet är i köp eller för att bygga sitt varumärke och kännedomen om butiken är upp till var och en.
DreamLogistics är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat