Citat:
Ursprungligen postat av Pewa
Citat:
Ursprungligen postat av Simonee
Hur känns det att köra en sport MC jämfört med en bil, tröttnar man på det, gör det ont ? Har alltid velat köra en MC...
|
Jag tycker motorcykel är större frihet, mer kittlande för sinnena, skönare kurvor, bättre acc, bättre vrid och en massa andra fördelar.. bilar är till för transport
...
|
För dem som bor i t ex Sthlm tillkommer även fördelen att man (oftast) lätt smiter förbi eventuella köer som uppstår lite här och var. :-)
Betalade totalt ca 7000.- för mitt mc-körkort för 2 år sedan. Har för mig att jag körde 7 dubbellektioner (80 min). De två sista undrade dock körskoleläraren vad jag gjorde där egentligen eftersom det gick så j-kla fint. Hade mest problem med lågfarten, men jag hade en kompis att tjuvöva med privat vilket inte var en nackdel. Första gången jag körde den "snabba" banan så undrade jag hur jag skulle klara den i 50 km/h eftersom jag tyckte det var nog klurigt i 35. :-)
När du väl har kortet i hand rekommenderar jag en broms- och kurvkurs via SMC.. det kommer att göra dig ännu bättre på att hantera hojen.
PS. Empiriska studier visar att lite ont i baken och ryggen förekommer när man åker 52 mil samma dag.