Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-19, 00:29 #25
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Cr0wN, du utgår en hel del från din hemsida. Jag tycker även att du ska se det även på detta sätt.

Om jag hade rapporterat in bensinpriset på alla bensinstationer i Solna (där jag bor) och sedan får veta att Aftonbladet har tagit mitt arbete och säljer det till sina läsare via den där plustjänsten, då hade jag blivit djä... förbannad.

Hur många av all de som rapporterar in bensinpriser till din hemsida är nu kanske förbannade och överväger att sluta rapportera in priser?

Att Aftonbladet drar tillbaka artikeln, lägger ut källhänvisning m.m. antyder lite att de är ute på hal is. Rättsläget är inte helt klart i detta fall. Att stämma Aftonbladet kan bli mycket dyrt för dig, så det är knappast att tänka på. Försök att göra upp i godo med dem där ni båda två blir vinnare.

Jag skulle nog även spärrat alla Aftonbladets ip-nummer på sajten. Eller varför inte dirigera till en sida som talar om att Aftonbladet inte får stjäla något. Ja, det går väl att skriva en avtalstext och sedan sätta en knapp med godkänner och godkänner inte.

Det finns många hemsidor som har en villkorstext för att få besöka sidan. Fast om det egentligen har någon bindande höj vet jag inte. Vad jag menar är om det går att göra avtal på sådant sätt eller inte.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat