Citat:
Ursprungligen postat av hnn
Citat:
Ursprungligen postat av Cr0wN
Oskar Lindgren: Så länge källa är angiven så tycker jag att de är okej. Att priserna sprids så till många som möjligt tjänar ju alla på *Sedan så kostar tidningen att producera och den kostar ju även lika mycket varesig artikeln är med eller inte.
|
Du har inte insett att du kan tjäna pengar? Aftonbladet snor information utan källhänvisning, du säger ifrån och dom lovar, sen gör dom det igen?
Jag hade skickat en faktura på ett fem siffrigt belopp.
|
hnn: Första gången tog de utan källa, denna gången hade de med källa.
Magnus_A: Jag har ringt de för en månad sedan och väldigt klart framfört vad som gäller.
---
Aftonbladets redaktionellt ansvarige för PLUS ringde mig och ursäktade deras tilltag och bekräftade att hon hade läst det email jag skickade och att artikeln nu är borttagen. Hon sade att det berodde på en kommunikationsmiss i och med att det hände igen bara en knapp månad efter senaste tillfället och att de då var en annan person som var "PLUS-chef". Hon bekräftade även att deras chefsredaktör hade läst mailet och att han tyckte artikeln skulle bort varpå de hade tagit bort den.
När jag frågade om kompensation så sa hon att då får jag kontakta deras chefsredaktör men att han kan vara svår och få tag i. Jag sade att jag hade skickat mailet även till han (hon har ju bekräftat att han läst det) och förväntade mig då att han svarar på det, men fick till svar att han kanske inte skulle svara på det då han är en upptagen person. Jag berättade då att om de ignorerar mailet så är det mycket möjligt att vi får gå vidare med detta varpå hon frågade vad jag menade då och jag svarade juridiskt då det sannolikt är frågan om intrång i upphovsrätten på min hemsida. Samtalet avslutades med att hon skall maila chefredaktören om vårt samtal.
Dock måste jag säga att det lät som jag inte kommer få något svar från chefsredaktören, speciellt innan jag nämnde att vi kanske går vidare med detta. Spelade in samtalet även så jag har det och referera till vid behov.