Xamda: Jo resonerade precis så och skickade därför ett annorlunda mail till de för några timmar sedan. Istället för att kräva något specifikt så skrev jag bland annat
Citat:
Då ni nu ca en månad efter förra tillfället återigen tar priser från oss och har med dessa i er PLUS-tjänst och därmed tjänar pengar på vårt och våra besökares arbete så tycker vi det inte är mer än rätt att ni kompenserar oss då vi lika gärna kan gå vidare med detta då vi ser det som mycket allvarligt.
|
Är dom seriösa så kompenserar dom med något, t.ex. vad de brukar betala för PLUS-artiklar när de köper in från 3:e part alt. bjuder på lite reklamplats på sidan eller skriver en ny liknande artikel som är öppen för alla. Och förmodligen så tar de tag i problemet så det inte upprepas. Får se om jag tar upp det med jurist även, har blivit rekommenderad av flera att göra och även fått lite tips på jurister.
Mailade till Tjänstgörande redaktör, Chefsredaktören och Redaktionellt ansvarig för PLUS kl 16.17 och fortfarande inte fått något svar.