Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-17, 02:39 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Originally posted by forngren+ Aug 16 2008, 22:45--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (forngren @ Aug 16 2008, 22:45)Conny, du är en underbar resurs här på wn![/b]

Tack!

Citat:
Originally posted by -forngren@ Aug 16 2008, 22:45
Verkar som att jag kommer behöva buntar av nästan alla, då jag dessutom kommer ha hand av serverdrift och webbhotell.

Är det möjligt att distrubera avtalen elektroniskt, som t ex webbhotell gör?
Det finns möjlighet till det men då får man betala mer, jag tror det bara är öppet för medlemmar i SITO. Det var ett tag sen jag själv kollade med dem så du bör nog kolla det med dem direkt.

Citat:
Och blir avtalen juridiskt bindande då? (generell fråga, inte bara detta fall)
För att ett avtal ska bli bindande, bör du få det signerat av kunden på ett säkert sätt, det är betydligt krångligare. Jag är ingen teknisk expert på just säkerhetsfrågor så den bollen hoppas jag någon annan tar ...

Citat:
Hur gör branschfolk för småjobb <1000kr, t ex hyra en serveradministratör på distans för en timmes jobb. Då är det mycket bök med att skriva på ett avtal, men mycket kan gå fel på en timma.
För jobb under 5 000 SEK så får man chansa (eller ta betalt i förskott om kunden går med på det), det kostar för mycket administration att förhandla om avtal för småsaker. Men du bör ha ett färdigformulerat avtal som alla kunder måste skriva på med bläckpenna så är du garderad. När jag skaffade webbkonto på dataphone 1999 så var jag tvungen att signera med bläckpenna på ett papper och skicka in. Det måste jag fortfarande på Teliasonera och Tele2.

<!--QuoteBegin--forngren
@ Aug 16 2008, 22:45
Jag ska kanske påpeka att min omsättning är väldigt liten och jag gör mest småjobb för några tusenlappar.[/quote]
Ja, ja det har vi alla börjat med, men så småningom så växer verksamheten och då är det bra att ha vanan inne på att arbeta professionellt.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat