Tog det för några år sen, gick på typ 6k. Jag slapp dock teorin eftersom jag hade kort för lätt MC sen tidigare
Hade inte suttit på en hoj på många år, så det behövdes 6 dubbellektioner. Uppkörningen var rätt så enkel... man kör sin hoj med killen från vv på en hoj bakom med radiokontakt: sväng nästa höger, kör mot sollentuna etc.
Det är viktigt att köra om fordon som inte håller tillåten hastighet på motorväg, så att de inte får för sig att man är rädd.
Innan man får åka ut i trafiken måste man klara manöverprovet på bana, men jag tror att de tagit bort garagevändningen nu. Den är lite trickig omman inte har övat på den hojman kör upp med. Även vippbrädan tror jag de skippat. Man ska inte underskatta manöverbanan, särskilt den där slalombanan med inbromsning på tid ska man öva på innan.
Använd bakbromsen väldigt sparsamt: Det är tydligen ok att att bakhjulet åker upp i luften, bara det inte slutar snurra.
Har hört att många privatister inte har övat på manöverbanan, och klarar den inte på uppkörnignen. Sen får de inte ens åka ut i trafiken på "den riktiga" delen av uppkörningen....
Håller med ztream - bara att ta!