Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-16, 17:23 #22
terbon terbon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
terbon terbon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Originally posted by KarlRoos+--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (KarlRoos)Varför blir det underrubrik till senaste inlägget?
H* används om jag inte har fel till olika sorters rubriker; personligen brukar jag använda H1 till huvudrubrik och H2 till underrubrik. Sedan H3 till andra rubriker som inte hör till innehållet.[/b]

Du har helt rätt till att säga att H* är till olika sorts rubriker. Men om du har en H2 så är den ju rubrik till närmsta h1 ovanför, samma sak med h3, då är den underubrik till närmsta h2 ovanför.

Logiskt eller hur.

Därför när du har denna kod:
<h1>hej</h1>
<h2>apa</h2>
<h2>apa3</h2>
Så blir rubrikstrukturen
-hej
--apa
--apa3

Rekommenderar webdeveloper tools->information->show document outline

Citat:
Originally posted by KarlRoos+--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (KarlRoos)Varför skulle någon ha CSS avslaget? :lol: Terminal webbläsare? :P
Om någon har det så skiter jag faktiskt i dessa personer, ledsen.[/b]

<!--QuoteBegin--Wokioo
@
Varför skulle man ha css avslaget för? Det lär inte vara många som kör så [/quote]
Det handlar om att koda tillgängliga sidor, det har inte bara att göra med att folk som frivilligt stänger av sidstilen ska se var dina bilder betyder. Utan för att folk med exempelvis skärmläsare också ska kunna använda sidan.
<!--QuoteBegin--KarlRoos

Varför ska man ha sidan namn som H1 när den ändå är en bild (logotypen)?
Förresten så får man bättre SEO på H1 än H2, har jag för mig.
"This is a headline" var bara för att skriva något, ville bara fylla ut precis som med "Lorem ipsum...".
[/quote]
Jag är ärligt talat inte så insatt i pagerank, indexering av sidan o.s.v. Men det är ju viktigt att du har en tydlig rubrikstruktur.
terbon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat