Citat:
Originally posted by Unispel@Aug 13 2008, 14:56
Nåja...
Posten må behöva konkurrens, det kan jag hålla med om, men inkompetenta tycker jag inte att de är.
Posten "slarvar bort" mindre än en promille av våra skrymmande brev.
Sökningsbara, skrymmande, brev hade dock varit en efterläntag tjänst. Dessutom borde faktiskt posten själva tjäna på tjänsten om de krävt standardiserade etiketter, inlämning mot elektronisk följesedel och EDI.
|
Märkligt att din upplevelse av Posten är så annorlunda jämfört med alla andra e-handlare som jag är i kontakt med regelbundet. Att Posten "slarvar bort" brev är i och för sig ganska ovanligt. Det är aviseringen som inte fungerar som den borde.
Så här har min senaste månad med Posten sett ut:
Under två veckors tid fick vi ingen ingående Post. Redan efter några dagar tog jag kontakt med Posten och fick löfte om att det skulle lösa sig. Men sedan hände ingenting. Tre besök på företagscentret och åtta samtal krävdes det innan posten började trilla ner i brevlådan igen.
Förra veckan hämtade vi ut outlösta postförskott som kommit i retur. Posten kunde inte hitta en av dem. Vi fick sätta oss i bilen och åka tillbaks till kontoret. Någon timme senare så ringer Posten och säger att de har hittat returen.
Denna vecka fick vi leverans från en leverantör. Leveransen bestod av två enskilda kollin och levererades som företagspaket. Att det var två kollin visste vi inte när vi tog emot leveransen. Posten glömde att ge oss det ena paketet. Inte heller fick vi någon avi. Men vi började misstänka att något var galet när det saknades 2000 etiketter som fanns med på fakturan som kom i brevlådan dagen efter.
Utöver alla andra missöden så har Posten inte aviserat ett flertal skrymmande brev som vi skickat till kund. Ett skrymmande brev har kommit i retur (mottagaren okänd) trots att adressen varit riktig. Utöver uteblivna avier så har Posten helt lyckats slarva bort ett av våra skrymmande brev till kund. Det är spårlöst försvunnet. Nu skickar vi visserligen ganska stora mängder skrymmande brev. Så självklart måste det strula ibland. Men som det är nu så är det en alldeles för stor andel som inte aviseras eller som kommer bort helt. Det är pest rent ut sagt.
Personalen på företagscentren i Danderyd och Täby är dock mycket trevliga och hjälpsamma. Posten som företag fungerar inget vidare, men det innebär inte att jag tycker illa om alla som jobbar på Posten. Det finns självklart kompetenta personer även hos Posten.