Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-14, 12:37 #22
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Grundat på det jag fått fram i mitt gräv, så tycker jag att flera inlägg skjuter långt ovanför målet.
Och jag vill inte påstå att jag analyserar rätt och ni fel, men så här ser jag det:

Den typen av många hundra registreringar som registrerats av Gsys under snaptid och som ligger som "Jajjafinansierade skräpbloggar" mm har i sig ingenting med själva snapback.se som auktionssitekoncept att göra. (det gröna templatet har varit default för alla domäner som landar)

Snapback.se har vad jag erfarit haft ett antal kontrakterade ombud kopplade till sig - osäkert hur, men gissningsvis har väl alla kontrakterade ombuds-IDn lagts ner i en skål som man skakat om i vilken ordning vilket ombud ska ansöka om domäner osv. för att uppnå störst chans till utdelning.
Gemensamt är att samtliga snappade namn från Snapback (oavsett registrerande ombud) lagts upp på domaincrawlers namnservrar (vad det verkar) - så det var där jag började leta..

Eftersom Gsys "vad det verkar" har registrerat dessa många hundra "utanför" Snapback.se´s försorg - men ändå langat upp dem på samma namnservrar - så har jag sett samtliga och Snapbacks "riktiga" kunder har blandats ihop med Gsys egna "storkunder".
Sen tycker jag att man kan utläsa ganska tydligt att .SE gör den bedömningen att Gsys har en central roll i Snapback.se´s verksamhet.

Sen har .SE (vad jag även kan utläsa av de tagna besluten) gjort bedömningen att de ombud som samarbetar med auktionssiter (oavsett om de heter Snapback.se eller inte) bryter mot ombudsavtalet genom indirekt handel med domäner.

Citat:
Uppsägning av ombudsavtal
Efter intern utredning har .SE idag den 11 augusti 2008 beslutat säga
upp ombudsavtalet för Gränslösa System GSYS HB med 3 månaders varsel
på grund av agering i strid mot ombudsavtalet i samband med
frisläppning av domännamn. Ombudet har tidigare tillsänts en
skriftlig varning. Ombudet har brutit mot avtalet genom att:
1. utfört registreringar av domännamn utan uppdrag från slutkund i
samband med frisläppningar av domännamn.
2. anordnat otillåtet samarbete i syfte att kringgå spärren av ett
begränsat antal registreringar per tidsenhet i samband med
frisläppning
3. samarbete med företaget Snapback.se för handel med domännamn
vilket inneburit en otillåten indirekt handel med domännamn..
Det är iaf så jag tolkat det.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat