Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-14, 12:32 #22
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Originally posted by hundserver@Aug 14 2008, 10:43
Han riskerar desutom att bli av med sitt abbonemang, och har man då låt säga ett x antal "kunder/klienter" så är det inte så roligt längre, Dels börja byta isp, sen peka om alla ip m.m.

Men visst vill man riskera sin verksamet så GO FOR IT!
Jag kollade med en insider på den ISP jag hade då (han fixade även fast ip åt mig även om det inte behövs) och han såg inga problem med att använda det så som jag gjorde. Även en välbesökt webserver drar bara en bråkdel av vad en fildelande tonåring med 10Mbit upplänk gör eftersom den sistnämnda lätt nyttjar 100% av upplänkens kapacitet 24/7, enligt honom var de kunderna ett klart större problem.

Fåniga liknelser slipper jag helst, det går alltid att hitta en som passar det man vill argumentera för.

Självklart får man ha med i beräkningen att man i värsta fall kan bli avklippt från nätet, att uppkopplingen man har inte är lika stabil som hos en colo-leverantör osv, men för min del fungerade det till 100%. Är man studerande tonåring med en site som inte drar in några pengar så kan även 400 spänn i månaden (4800 kr / år) kännas för mycket.

Det beror helt enkelt på en massa omständigheter, men för trådskaparen tycker jag det verkar ok.
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat