Visa ett inlägg
Oläst 2004-09-20, 21:13 #16
Sigurds avatar
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
Sigurds avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av cornelii
Citat:
Ursprungligen postat av Jester
Jag skulle nog vilja se lite mer prov på designmässiga färdigheter om folk ska bli sugna på att anlita er för att piffa upp deras hemsida. Den här designen är väldigt (ursäkta uttrycket) 90-tal. Varför inte lite mer effekter? Skugga, tona, färga?
Tona, skugga är inte det VÄLDIGT 90-tal om nått! Kommer ihåg -95 när alla hemsidor hade skuggade loggar på familjenamnet, ett 3d skylt som det stod mail på och brinnande flammor. Jag är nästan allergisk till skuggor, tycker det är asfult. Men -90 talet är kanske inne igen. Däremot är man nog också trött på spray-pixel som dom körde med ett tag.
cornelii, håller helt med dig. Som sidan ser ut nu så ger den inget professionellt eller seriöst intryck. Det ska ligga både hårt arbete och omsorg bakom alla sina verk om man ska skapa förtroende hos andra,

Sidorna ska (enligt mig, och många andra) vara plana, stilrena, inte en massa photoshop effekter och inte allt för mycket bilder, mycket programdesign (gjord mha html/css) och en ren och lättläst text.
Sigurd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat