Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-13, 16:17 #26
mrzalt mrzalt är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2006
mrzalt mrzalt är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Originally posted by xsajt@Aug 7 2008, 16:16
Hej!
Undrar om det är någon som har någon lösning på hur man smidigast skickar brev (egentligen är det paket men dem skickas som brev). Tycker det är lite krånglig att köpa frimärken varje gång, vill hellre bara kunna lämna in det på servicestället. Eftersom det skickas rekommenderat så krävs det runt 10-15 frimärken för varje. Det är inte bara krångligt utan det förstör designen på breven, ser knappt vem mottagaren är för alla frimärken
Har sett lite på forumet att man kan bli fakturakund på posten och få en stämpel man kan använda istället för frimärken. Men när jag kollade närmre på postens hemsida så verkade det som att det var större volymer det handlade om. För mig kan det hända att det är 1 brev per dag så det fungerar inte så bra.

Några förslag på vad man kan göra? Är det som jag tror när man använder stämpel?

//Tim
hej
Ja posten är äckligt arroganta men men va gör man =)
Vet schenker privapak är ju ett alternativ eller så har dhl börjat med samma.
Posten har ju sitt packsoftonline eller va de heter som du skriver ut din adresslapp på din dator hemma med klisteretikett samt att du får en faktura.
Annars vet ja direktbud kan gå under 100kr på endel budföretag samma dag eller dagens efter.
Känns som inte posten vill ha med småfirmor som tänkte expandera med att göra.
Så gör som min "kompis" och säg till posten att du ska skicka 1000paket i månaden så får du bra rabatt.
Sen om du inte kommer upp till den nivån är ju en annan sak =)

// mrzalt
mrzalt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat