Citat:
Originally posted by tartareandesire@Aug 13 2008, 13:04
Tackar så mycket för tipsen, VB är alltså relativt dödfött och det är C# som gäller inför framtiden mao? För egen del så håller jag mig nog till VB just vid detta tillfälle eftersom jag känner mig mer hemma där. Bland det första jag gjorde i programmeringsväg var ett Jeopardyspel i QBasic för många år sedan =)
Kommer nog aldrig gå ifrån PHP som mitt primära språk, liksom alla andra Microsoft-produkter så är det visserligen smidigt och bra så länge man håller sig till den utstakade vägen men så fort man vill gå utanför ramarna och göra egna saker så är .NET ganska omständigt och klumpigt i jämförelse tycker jag.
|
Om du väljer VB.NET för att du idag kan basic i någon form (ex VB) så gör du dig en björntjänst. Det är många som intygar att man lätt hamnar fel när man bara kör upp en ny version av visual studio och fortsätter med "VB-tänket" vilket är synd. Om du kikar ut på arbetsmarknaden så är majoriteten av den kompetens som efterfrågas C# (däremot så är det nästan bara syntaxskillnader så det är inte skitsvårt att byta riktning, så ingen fara på taket)
Jag vet inte riktigt vad du menar med att gå utanför ramarna med .NET? Jag känner att det inte finns någon ram alls! Allt går att göra; från Xbox 360 spel till... ja, vad som helst i applikationsväg.