Citat:
Originally posted by jimmie@Aug 11 2008, 23:37
Om man kan SEO, givetvis så gör man det då själv. Jag är t.ex. programmerare, jag gör programmering själv medan jag anlitar en designer för att få till det grafiska. Jag lägger min tid på det jag är bra på och överlåter det jag är mindre bra på till andra personer.
Samma sak med hantverkare, det finns snickare, målare, rörmockare, elektriker osv. En person kan inte vara bäst på allt och det är därför det finns en marknad för SEO-företag. Om det inte fanns en marknad skulle dom företagen inte finnas.
Sen så kan man givetvis tycka att dom som kodar en webbsida bör ha grundläggande kunskaper i SEO men tyvärr så lever vi inte i en perfekt värld.
|
Webprogrammering och SEO gå hand i hand! SEO:a en sida som inte har tänkt SEO:a från grunden blir fel, då blir det snabb patchar från något SEO företag. Du skall kunna gör sidostrukturen , så att SEO folket bara behöver leverar en massa länkkraft. Men då behövs inte SEO folket längre, utan behöver nog mera en mäklare för att köpa länk kraft.
Jag menar att många som slänger flera 100k på SEO, köp sponsrade länkar istället. För många vet inte vilka sökord som ger besökare. Man tro att visa sökord ge besökare. Jag har sett flera exempel på detta..
Säg att du är Järnhandlare , du vill sälja Magasinkärra på nätet. Du ber SEO företaget Blaha AB optimera din sida för magasinkärra. Kruxet är att folk kommer söka på ordet "pirra" eller andra dialektord, inte en jävel vet av magasinkärra är, förutom den som är fackman
Det jag vill säga , att då göra en optimering och så få vänta 6 månader för att få upp ordet magasinkärra i SERP:en, medan det var ordet pirra som skulle göras.
Beställaren vet inte , SEO företaget vet ännu mindre för du är bara en av 1000 kunder, som skall produceras den dagen, så man är bara en nyttig idiot och gör dom sökord kunden ber om. Plus SEO företaget kan ännu mindre om branschen du verka i.