Citat:
Originally posted by Isak@Aug 11 2008, 04:41
Citat:
Men jag kan inte klandra dig, du har den typiska bilden av israel som utmålas i media. Det är inte indirekt ditt fel.
|
Tack för det. Din bild av situationen låter för mig något som man skulle höra i Arabisk/Persisk media så jag antar att jag inte kan klandra dig för det heller.
Om jag måste välja så föredrar jag trots allt svensk media framför att lyssna på Rafsanjani.
|
Ja, din enda källa var en video som visar en ambulans som ser ut att köra omkring på palestinsk mark.
Ja, det är bra, lita in på Human Rights Watch, lita in på the israeli information center for human rights (judisk organisation), lita inte på en amerikansk judisk professor från princeton (SOM ALLTID ANGER SINA KÄLLOR), lita ej på world court m.fl.
Lita på DN.se eller expressen, som är pro-israel. Tycker jag är en sund inställning.
Dock fick du inte ut så mycket fakta från dessa 2 verkar det som. Kanske dags att börja söka lite på deras sajter å komma med något vettigt istället för den där mamman? Tänk att en mamma kan göra en konflikt så komplicerat!