Ämne: Krig Iran
Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-11, 03:33 #87
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Isak@Aug 11 2008, 03:24
Citat:
Tack, precis hit jag vill komma. Du pratar om att Israelfrågan är komplicerad.
Den är inte alls komplicerad. Hör här själv på en judisk professor från USA
som skrivit ett flertal böcker och massa publikationer om det hela. Bättre
från han än från mig.
Menar du att för att du citerar en person som tycker på ett visst sätt det på något sätt bevisar att det är sant ? Du kan väl inte förneka att det finns olika uppfattningar i denna fråga och väldigt många på båda sidor som är 100% säkra på att de har den enda sanningen.
Men vad är det du inte förstår människa? Detta är något som gick till den högsta domstolen som existerar på denna värld. Det handlar inte om en domare utan ett flertal från olika länder som tillsammans gör en dom. Det handlar om skarpa akademiska hjärnor.

Det fanns inte 1 PUNKT, 1 PUNKT, förstå, där Israel hade rätt mot Palestinien. Som jag skrivit i 10000 inlägg i denna tråd, men skriver igen.

MUREN - OLAGLIG
ISRAELISKA BOSÄTTNINGAR - OLAGLIGT
GRÄNSERNA (OCKUPATIONEN) - OLAGLIG
ISRAELS KONTROLL ÖVER JERUSALEM - OLAGLIG

Så, berätta för mig nu, vad är det du syftar på i denna konflikt som är komplicerad? Vad är det som jag glömt som gör det hela svårt? Det finns även flera andra saker du kan skriva upp som israel gör olagligt. T.ex. så flyttar man olivträd från palestinsk mark till Israelisk mark m.m. Men det är småsaker i den större bilden.

Så jag har läst en del grejer ang. detta ämne, jag ställer inte enbart frågan till dig utan till alla som läser detta inlägg. Vad är det som är så komplicerat i Israel-palestinien konflikten? Jag måste ha missat det. Men eftersom du Isak säger att det är komplicerat så vet du ju redan, så upplys mig gärna.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat