Ämne: Krig Iran
Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-11, 01:50 #77
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Isak@Aug 11 2008, 01:26
Johan H, du gör verkligen folk med bakgrund från mellanöstern en björntjänst med ditt snack om halshuggningar och uppmuntrande till att döda amerikaner. Jag tror du skulle få fram ditt ev. budskap klart bättre om du rensade bort detta.
Vad är problemet? Jag skulle uppmana detsamma till alla länder som blir ockuperad.
Ockupera tyskland polen imorgon, så skulle jag uppmana polackerna att göra motstånd.
Ockupera Spanien frankrike imorgon, så skulle jag uppmana fransmännen att göra motstånd.

Och eftersom israel;
Ockuperar Palestinien
Byggt bosättningar
Förstört palestinska hus
Byggt mur runtomkring
Bombat sönder libanon
Fängslat enormt många människor, palestinier och libaneser som ej fått rättslig prövning (just det förlåt israel är en demokrati).

Så kommer jag självklart uppmana hamas och hezbollah att göra motstånd. Annars vore det dubbelmoral av mig.
På samma sätt uppmanar jag irakier och afghaner att göra motstånd. Och jag har stor respekt för dom som väljer att bekämpa orättvisan.

But then, how can I not respect those who say they would rather die on their feet?

Logiken är enkel. Så länge USA och Israel inte känner på större förluster, så kommer man fortsätta.
Ockupationen av Irak eller Afghanistan är ej godkänd av FN och är olaglig enligt Geneva Conventions.
Israel förlorade på samtliga punkter ovastående som jag skrev om, i world court.

Så, detta är riktigt enkelt. Det handlar inte om att diskutera vem som har rätt och fel, för allt är redan fastslaget.
Araberna har rätt i samtliga punkter. Det är dom som är dom stora förlorarna pga västvärlden. Man kan ju fråga sig vad dom gjort för att förtjäna detta?
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat