Tycker det är konstigt hur lätt folk kan utmåla ryssland till en stor bov när USA har gjort detta i så många år utan folk stannat upp och tänkt till. Om ni nu tycker att ryssland gör fel (jag håller med) så måste ni samtidigt tycka att USA gör fel.
Precis som jag skrev förr och även patrïkweb nu. Det finns en mycket enkel grundläggande princip att folk har rätt att försvara sitt land från främmande makter som ockuperar landet. De som skjuter amerikanska soldater i afghanistan eller iraq är inte terrorister. De är frihetskämpar. För varje amerikansk soldat som stupar så innebär det ett litet steg närmare frihet. Varför terrordåden börjat gå ner i Iraq beror inte på att fler accepterar situationen och fortsätter sina liv. Det beror på att amerikanska styrkar flyttar sig från flera områden in till "the green zone".
Skulle dom stannat kvar utanför skulle statistiken inte se ut som den gör. Så det är viktigt att man läser mellan raderna. Det är ingen framgång i Irak.
Hur som helst, ang. ryssland. Alla verkar säga att ryssland gör fel. Stämmer.
Då vill jag gärna citera den visa professor norman finkelstein igen, i detta ärende.
För jag kan ej säga det bättre själv. Plus min svenska har blivit så jävla kass efter att bott utomlands i 2 år
There's an elementary principle of international law, it's called reciprocity. If you apply a law to one side, it's called hypocrisy. If you apply it to both sides, then it's called a moral statement.
Så, i detta fall är USA en mycket större bov än ryssland! Att det ska vara sånt problem för flera länder att hålla sig inom sina internationella gränser. Om det är en stor konflikt som måste lösas så ta upp det i FN. Demokrati. Inte diktatur (*host* usa *host*).