Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Originally posted by -Jonathan P@Aug 10 2008, 01:07
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Jag är inte så påläst vad gäller just den lagstiftning som skule kunna omfatta det, men det är knappast diskriminerande att en sajt är svårnavigerad. Det är ju i så fall helt öppet att välja att boka en bussresa, flygresa eller ta taxin.
|
"Nej tyvärr du kan inte köpa biljett hos pga att du är handikappad, men nejdå vi diskriminerar ju inte eftersom du kan åka buss, flyg eller taxi."
<_<
|
Så var det ju inte eller hur? Snarare "Tyvärr så är vår hemsida inte 100% handikappanpassad så var vänlig att ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig."
Det är som sagt tveksamt om det är diskriminerande att hänvisa till kundtjänst.X
|
Det var Xamdas inlägg jag kommenterade och inte artikeln, jag har inte ens läst artikeln. Dock så håller jag med de andra i tråden som skrivit att myndigheter och statliga företag borde göra sina hemsidor tillgängliga för så många som möjligt.