Ämne: Krig Iran
Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-10, 02:45 #51
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Originally posted by Xamda@Aug 9 2008, 22:49
Sannolikheten för ett amerikanskt (läs USA) angrepp på Iran nu är obefintligt. Var kommer dessa uppgifter ifrån?

Det vore politiskt självmord och den amerikanska krigsmakten orkar knappt med att hantera situationen i Irak och Afghanistan så det kommer inte att hända.

Med tanke på vad som just nu händer i Georgien så finns det betydligt större hot mot världsfreden att oroa sig för just nu.

Världssamfundet borde med kraft och enighet ställa krav på Ryssland att upphöra med aggressionen och sätta in fredsbevarande styrkor som vidhåller de gränser som är erkända.

Den som ärligt tror att Irans kärnkraftprogram enbart har civila syften är nog dessutom riktigt naiv, för att knyta an till andra delar av denna diskussion... Som om Iran inte har andra resurser i form av olja och naturgas så det räcker för landets egna behov i nära evigheter...
Pengarna skulle aldrig räcka till att starta ett krig mot Iran.
Man får tänka på att Iran är väldigt mäktiga de har många länder med sig som bland annat Libanon och Syrien som är deras grannländer.

Men precis jag håller med dig att om man ska vara rädd för något nu så är det läget mellan Ryssland och Georgien. Helt ärligt så vet jag inte vad de krigar över, men hade tänkt läsa på.
Som jag nämnde nu så vet jag inte hur allvarligt läget är, men om stridsflygplan och över 1500 civila har dödats på mindre än några dagar då måste läget vara spänt.

Jag uppfattar det så här långt som att "alla länder är emot ryssland" vem vet vad de gör i framtiden?
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat