Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-10, 01:23 #14
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathan P
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Jag är inte så påläst vad gäller just den lagstiftning som skule kunna omfatta det, men det är knappast diskriminerande att en sajt är svårnavigerad. Det är ju i så fall helt öppet att välja att boka en bussresa, flygresa eller ta taxin.
"Nej tyvärr du kan inte köpa biljett hos pga att du är handikappad, men nejdå vi diskriminerar ju inte eftersom du kan åka buss, flyg eller taxi."
Är det en rättighet att kunna kräva att sidan anpassas efter allas behov? Då kan man fråga varför ska alla andra behöva besöka en ful sida som är helt anpassad för en viss grupp?

Sedan vem ska betala det? Hur många är det som inte lyckas köpa en biljett på deras sida? Skulle säkert blivit en extra kostnad på många tusen per biljett för just den personen. Eller ska alla andra resernärer betala för enstaka personer ska ha en helt ny sida?

Jag har besökt många röriga sidor som är svårt att hitta på, även fast man ser bra och är extremt datorvan.

Ska jag med börja klaga på alla sidor jag har svårt att hitta på som är röriga med?

I detta landet verkar alla tro att alla andra ska betala för alla andra, det finns faktiskt många sätt att boka biljetter. Även telefon funkar.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat