Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Däremot kan man ju tycka att SJ av företagsekonomiska skäl skulle vilja lägga den lilla extra utvecklingskostnaden det skulle innebära att handikappanpassa sidan, eller åtminstone tillåta att de som av olika skäl inte kan använda hemsidan att få använda vanliga kundjtänsten utan extra kostnad (fast jag tycker ju i och för sig att den inte borde kosta extra oavsett om man kan se sidan eller ej)...
|
Nu är det ju så att SJ faktiskt har gjort massor för att synskadade ska kunna använda deras tjänster, inte bara hemsidan. Gå in på SRF:s hemsida och ungefär mitt på första sidan finns det en länk till SJ:s informationssida för synskadade. SJ har en bra dialog med SRF sedan urminnes tider precis som de har med HRF osv. Nu kan jag inte avgöra hur mycket av bokningssystemet som är otillgängligt för synskadade men att ta hjälp av någon för att boka en biljett är väl inte någon större grej tycker jag.
|
Där ser man, då liknar anmälan mer en personlig vendetta från som blivit sur av mer personliga skäl, skulle jag tro...