Citat:
Originally posted by Johan H@Aug 9 2008, 13:40
Hur många civila har dött i Irak pga USA senaste 5 åren? Hur många föräldrar har förlorat sina barn? Hur många barn har förlorat sina föräldrar? Tror du dom vaknar upp dagen därpå och tänker "AHH IDAG SKA JAG PÅBÖRJA MITT NYA LIV, USA HAR BEFRIAT OSS"?
Efter tsunamin i thailand, där flera svenskar dog och många svenskar var drabbade, många blev sjukskrivna och förtidspensionerad, många är sjukskrivna än idag. Hur tror du då irakierna mår när deras familjemedlemmar dör framför ögonen på dom? Inte pga någon naturkatastrof utan pga ett olagligt krig.
Samma gäller i afghanistan. Presidenten i afghanistan gick ut till media för ett år sen drygt och bad USA sluta bomba afghanistan, så många oskyldiga dör. Vad hände för en månad eller 2 sen? USA bombar en grupp människor som man trodde var terrorister. Men det var ett bröllop som ägde rum, inte terrorister. Vad tror du afghanerna tänker efter detta? "TACK USA FÖR ATT DU BEFRIAT OSS, SNART KAN VI ÄTA PÅ MCDONALDS OCH DRICKA COCA COLA!".
Enda sättet att få slut på dessa illegala ockupationer är precis som i vietnamkriget. USA måste få känna på stora nederlag, kontinuerligt för att dom ska dra tillbaks sina trupper. Tills dess kommer ockupationen fortsätta och fler oskyldiga människor kommer dö.
Hellre 100 amerikanska soldater döda än 1 civil i afghanistan eller irak.
Al Qaida? Saddam Hussein dödade "terrorister", och jag kan säga såhär, Al Qaida har nog aldrig varit starkare i Irak än idag. Varför?
Al Qaida existerar knappt i Iran, självklart är detta svårt påvisat men samtidigt är det inte upp till mig att bevisa det, utan det är upp till USA. Men Al Qaida består av araber och asiater (pakistanier).
|
Hur många civila som har dött? Ingen aning men antagligen ett flera hundra tusen genom åren.
Tänk istället så här: hur många hade inte dött om Saddam varit kvar? Han slaktade sitt folk regelbundet, med metoder som de säkerligen inte använder i guantanamo.
Ja jag tror att många tänker så (majoriteten).
Kan du utveckla lite när du skriver "olagligt krig"? Vad är ett olagligt krig?
Finns det någon lag jag inte känner till där det är noterat att krig inte är tillåtet?
- Neh det gör det inte.
Men etiska regler för krigsföring finns.
Det är inte USA som är grundproblemet, grundproblemen är ländernas ledare.
Det är inte så att USA har haft soldater där i århundraden. Läs på lite om mellanösterns historia så upptäcker du något: Att det har varit krig i områderna så länge människan har funnits.
Du verkar ju sitta på breda kontaktnät, människa, Al qaida bildades av Bin Ladin i Afhganistan och de är spridda över hela världen, Stora delar av norra och södra afrika, hela mellanöstern, ryssland och angränsade områden, Södra Europa och andra diverse länder som England.