Måste få hålla med Johan H här. Sedan har jag aldrig sett AL-qaida framstå som en organisation som vill styra världen? Mycket talar för att 11-september endast var skitsnack? Vi kommer aldrig att få reda på sanningen på grund av att bushregeringen valde att bränna upp alla bevismaterial efter dådet. Hur ställer ni andra er till detta?
Terrorism existerar ja, men inte den bild vi har av terrorister.
Pokerstjärna: Allt USA gör är i vinstsyfte dvs dem har aldrig gått ut som förlorare.
Vad menar du med "Al-qaida & kompani"? Till att börja med kämpar dem för sina rättigheter enligt deras idealogi. Deras kultur säger att koranen ska följas, tron är stark av både kvinnor och män. Alla följer den som om det vore deras demokrati, alltså har vi inget med det att göra. Iallafall Isreal är deras största mål, varför? Dem har tagit palestinernas land och dödat massvis med oskyldiga familjer för att få igenom detat. Menar du då att folket ska titta på när deras familjer blir mördade? Nej, denna grymhet leder till hat som utnyttjas av folk som har makt. På så sätt kopplas dessa människor till terrorismen och kämpar för sin frihet. Vidare vill jag fråga dig, är det en frihet att veta att man kan sprängas i luften när som helst? Nej det är det inte. Vad hade du gjort i deras situation, kollat på eller agerat?
Nu är jag inte mot Isreal på något sätt, jag är inte för att amerikanska soldater ska dödas och likaså oskyldiga människor. Jag är inte religiös och jag litar inte på dagens politik. Men en sak är säker jag kan se på saker från olika vinklar och använda logiskt tänkande gentemot verkligheten. Att på något sätt skydda USA är fel.
Nu är jag bakfull så tänker inte riktigt klart, men jag återkommer senare!