Citat:
Originally posted by Johan H@Aug 9 2008, 01:58
Må flera amerikanska soldater i Irak och Afghanistan dö, för varje soldat som dör så är det ett litet steg närmare frihet för respektive land.
|
Jag kan inte respektera en människa som uttrycker sig så, fan vad vissa är otacksamma mot USA.
Vi står i skuld till USA, de räddade oss från Nazisterna. Om de inte hade varit för oss så hade du med flera antagligen inte kunnat bo i "fina Sverige".
USA sänkte Saddam, visst. Många människor dog, både skyldiga och oskyldiga, soldater och civila, amerikaner och irakier. Men Irak blev befriat!
Hur många människor av
sina egna stod inte Saddam skyldig för att ha dödat och plågat? Hur många människor har inte levt under rädsla och förtryck från Saddam och hans regim?
Jag säger inte att det är "lugnare" idag än det var innan i Irak, dock är det ett steg närmare frihet när USA befriade Irak från diktaturen!
Om Iran utvecklar kärnvapen så tror jag denna blockad är nödvändig. 40% av Irans ekonomi ligger ändå på sjövägen. Då blir det krig. Men hellre det än ett terrorist angrepp med kärnvapen.
Citat:
"Either you are with us, or you are with the terrorists"
George W. Bush, 20 September, 2001
|