Visa ett inlägg
Oläst 2004-09-19, 13:23 #8
md-solutions md-solutions är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 194
md-solutions md-solutions är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 194
Citat:


Grupp: Medlemmar
Inlägg: 94
Medlem nr.: 152
Registrerad: 8-May 03



"Åsikter på amatörnivå"?

Jag vet inte vilken erfarenhet du (eller ni andra) har när det gäller webbhotell, men jag tror mig vara lite representativ för hur man reagerar när man har en webbsajt som genererar viss intäkt, och mina kunder och intäkter är beroende av att sajten fungerar.

Så länge sajten fungerar så är allt "perfekt". Så länge sajten är uppe så tycker du det är okej att vänta ett par timmar eller så på att få svar från supporten.

Så fort din sajt slutar fungera, oberoende av vad det är, så "suger" webbhoteller/ISP:n. I en sådan situation är du oftast inte villig att vänta mer än 10 minuter på att svar från supporten, och det du då vill höra är att de fixar problemet på 5 minuter. När din webbsajt är nere, och du inte får något besked om vad som är fel, och inte får reda på när det kan tänkas fungera igen, då är det lätt gjort att man börjar fundera på att byta webbhotell/ISP. Det enda som hindrar är att man vill komma åt sina "senaste" data, och för att göra det så måste du vänta på att webbhotellet går att nå igen. I det läget är det troligen lätt att "häva ur sig" en massa "skit" om sitt nuvarande webbhotell/ISP. (Jag brukar dock kunna hålla mig från att göra det på forum wink.gif )

När det gäller WN så kanske det vore bra att dela upp "webbhotelltjänster" i två delar. En allmän del är webbhotell och vilka tjänster de erbjuder diskuteras, och en det av typen "Providers and Network Outages and Updates" som finns på webhostingtalk.com, där "nertid" kan rapporteras och diskuteras av kunderna (vilket i praktiken blir ett "gnällforum").

/nicclas, som hatar ertid, brist på info, och hårddiskkrascher wink.gif
VÄLDIGT bra skrivet! Instämmer till fullo!
md-solutions är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat