Citat:
Ursprungligen postat av Syke
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianKarlsson.se
Givetvis använder du CSS med tabellerna, men float är ett helsike och andra problem gör att jag tycker det funkar bäst att göra den första, grundlägande strukturen med tabeller. Ser inget större problem med det hela. Det sägs att man inte skall använda tabeller pga att det blir segare, men strukturen rör sig ju bara om några få rader så jag tror inte att det påverkar något nämnvärt.
|
Float är inte ett helsike om man lär sig boxmodellen och visual formatting model ordentligt, då är det snarare ett nöje att arbeta med så kraftfulla verktyg 
|
Det är det här det handlar om.... frustrationen som uppstår av folk som inte förstår hur box-modellen fungerar fullt ut, och inte "orkar" lära sig. De kör på gamla vanor för det har alltid "fungerat", jag har ärligt talat slutat bry mig om de som fortfarande så hopplöst håller sig till att göra layout med tabeller, det är till deras egen nackdel.
Ja... jag är bitter...
:P
edit: Jag satt också en gång i tiden och gjorde layout med tabeller, och tyckte det fungerade hur bra som helst, tills jag upptäckte att CSS för mig var ett mycket effektivare och bättre sätt att utveckla, men det tog ett tag innan jag insåg detta, dvs tills jag lärde mig CSS på riktigt.