Visa ett inlägg
Oläst 2004-09-19, 00:03 #1
Fredriks avatar
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 653
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Fredriks avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 653
Vi driver en resebyrå med försäljning av resor och biljetter via Internet. Under sommaren har det inkommit en hel del bokningar där det till exempel står felaktiga/falska uppgifter. Hur bör man behandla detta? skall man göra polisanmälan och skicka IP:t till isp´s eller vad gäller?

Och samma, vad gäller om kunden efter en resa ringer och säger att han aldrig beställt något. Vi har tyvärr inte möjlighet att kolla upp till 100 % säkerhet om personen ifråga använt sina biljetter eller inte? Vad göra? Det är väl ord mot ord då?

Kan man få fram vart ifrån en bokning blivit gjord etc via IP:t, kostnad? Och slutligen är det värt att lägga ner jobbet för en bokning som kanske är värd max 1000 kr?

Hur gör ni?

MVH
Fredrik
Fredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat