Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-06, 11:12 #36
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Tjuvar försöker också tjäna pengar men de hänger inte på WN och ber folk värdera deras stöldgods. Det gör de på Blocket.

Så dagens tips för de som vill sälja domäner som är varumärkesintrång samt tjuvgods är... BLOCKET.se!

Detta inlägg är sponsrat av Schibstedt.
Dan det var det löjligaste jag har läst.
Jag har sålt domännamn på blocket och vet flera andra som gör/har gjort det, inte fan är man tjuv för det? :huh: Eller hur tänker du?
Alla som annonserar på blocket är tjuvar?

TS: Kontakta cocacola company och säg att du ångrar registreringen och vill skänka den till dom.
Du kommer garanterat inte att tjäna pengar på denna affär. Det är enkelt för vem som helst som har läst tråden att kontakta cocacola och tipsa dem om denna tråd.
Du har registrerat den i ond tro. Och jag vet inte vilka regler som gäller antagligen amerikanska och då blir det inte kul. Du kan hämta silbersky, de har större makt än donald trump
Men domänhandeln på blocket är väl inte världens seriösaste om man säger så.. Så man få nog tolka Ztream inlägg lite med ironi och lite med humor. Men det är en bra kanal och nå ut till stor målgrupp, men man får gallra duktigt innan man hitta seriösa aktörer som vill köpa

Att köpa domän : CocaCola.* är varumärkes intrång så det står härligt till , en del varumärke kan man få regga och med ägares goda minne, men Coca Cola hör inte till dessa.

Jag sålde för några år sedan en linux distrubtion som hette Lindows ( Dom har bytt namn idag ), fick papper från tingsrätten att upphöra genast, dock var dett ett bra sökord att få in kunder på, så jag nyttjade sökordet ett tag.

Distrubtionen i sig var inte så mycket att hänga i julgrannen.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat