Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-06, 09:40 #8
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Citat:
men våra företagspaket ligger på betydligt kraftigare servers och med ungefär 10ggr färre kunder per server än vad privatpaketen gör.

Vad har du för garanti på det? Enligt min erfarenhet så upplevde jag det inte så...
Någon direkt garanti kan jag inte lämna, utan att kan endast ge er mitt ord. Jag vill helst inte lägga ut statistik och data från våra servers här. Att du inte upplevde någon skillnad kan ju ha flera förklaringar. Köper du en bil som kan gå i 300km/h och jämför den med en som kan gå i 200km/h - men endast kör 100km/h - så kommer du ju inte upptäcka någon direkt skillnad. Men du är varmt välkommen att skicka ett PM till mig med dina erfarenheter, så ska vi se om det finns några områden som vi kan förbättra upplevelsen på.

Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
Vad gäller uppkopplingshastighet så måste det kunna bero på saker mellan dig och hotellet.
Här på jobbet kommer jag upp i ca 250kb/s mot vår webbserver, medans jag hemmifrån kommer upp i runt 6-7mb/s. Hastigheter på 6-7mb/s kommer vi upp i från jobbet mot andra FTP-sajter.
Det stämmer mycket bra. Det kan alltid finnas hinder på vägen, som drar ner ens hastighet. Men vi ligger i princip rätt på en backbone med en 4x1gbit uppkoppling, som borde ge dem allra flesta väldigt goda hastigheter.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat