|
Medlem
|
|
Reg.datum: Oct 2004
|
|
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
Internet Sweden: Du ska ha ett stort tack, för allt grävande. Du lyfter fram sådant som man inte direkt ser om man inte just gräver lite. Inte första gången du gör det, men jag personligen tycker det är ett av de större jobben du gjort.
Testade själv att kolla lite på en domän jag var intresserad av tidigare.
Svanstein.se, som i dag är registerad av jorphu0804-00001 vilket vi hört tidigare.
Samtidigt som jag ser detta ringer en klocka.
När jag skulle snappa den adressen valde jag att gå genom Binero för jag tyckte de var billigast och domänen i sig inte hade högt värde för att gå gneom tex Snapback.se. Men det jag vet att jag gjorde var att söka på den domänen hos dem, även så höll jag bevakning på deras sida om det kom in några bud på den. Till 98 % säkerhet vet jag i dag att det aldrig gjorde, men ändå är så står Snapback som tekniks kontakt och domänen är registrerad genom Gsys som I. Swe. skrivit i en av sina pdf dokument.
Så det jag lärt mig, aldrig mer snapback eller liknanden, förän det finns öppna kort på bordet. Och då tänker jag inte ens klicka mig in på en domän på den sidan, å än mindre söka på domänen på deras sida. Det ringer lite klockor att de registerar dessa domäner man söker hos dem bakom kulisserna i dessa kostiga personer i sverige. Men visst detta kan ju vara fel, men känns inte som det om jag relaterar till vad Internet Sweden skrivit.
Tack för mig.
Edit: Rättade till, var inte Snapback som registerat den om man kollar Internet Sweden papper, Gsys registerade och Snapback är teknisk kontakt.
|