Jaibo - fattar inte .. skulle någon lagt 10 gånger mer än det vinnande budet? men varför och hur då? om systemet missat budet så är det väl inte registrerat? låter ju helt förvirrat av Snapback.
--------------------------------------------------------------
Nu har jag nog samlat alla (kan vara ett par jag missat men låt gå för det) Innan jag kör igång och visar lite roliga mönster.
Så vill jag berätta hur .SE´s IDn är uppbyggda för den som inte vet (gäller i de allra flesta fallen om det inte är upptaget):
Varje personnummer eller organisationsnummer får ett eller flera egna IDn och för att ta mig själv som exempel så får jag som heter "Internet Sweden" och köper min första domän idag ett ID som heter
intswe0808-0001
tre första + tre första + 08 för år + 08 för månad och de fyra sista är numret på mitt ID (går jag imorgon till ett annat ombud och köper för första gången hos dem så tilldelas jag då av .SE intswe0808-000
2. Skulle det däremot komma ett företag som heter "Inte Swerker" i övermorgon och köpa domän - skulle sannolikt det företaget norpa intswe0808-000
3
(Det finns också undantag om förnamnet är färre än 6 tecken, så tas hela + ett tecken från följande mm, sen finns vissa undantag för siffror och IDN-tecken som då ersätts av annat, men det är inte viktigt nu) Vet man sedan sitt "gamla ID" hos .SE så kan man hos vissa ombud uppge det - för att förenkla - och för att slippa en massa extra IDn
Det jag tycker är intressant är att Gsyslistan till största del består av 1:a gångs registranter - och nya sådana varje månads snapsläppdag.
En annan notering jag gjort är att kompisnamnen verkat tagit slut:
Det finns verkligen en person i Sverige som heter D.
Chu (danchu0804-00001), men däremot ingen som heter J.
Phu (jorphu0804-00001) eller M.
Shu (mohshu0807-00001)
Inte heller personen bakom (adabea0803-00001) hittas i Svenska register.
Med tanke på att det visade sig vara 21 domäner i Jims namn som samtliga leder till en och samma
sida får mig att tänka på något
liknande som hänt.
(får nästan känslan att någon vill få någon annan bestraffad.. hos sökmotorerna - men vad vet jag!)
Just det ja totalt vad jag hittade -
Gsys RV 3 domäner och
Snapbacks EP 5 domäner.
Här är listan iaf
http://www.internetsweden.com/wn/total_gsys.pdf
Och till de som under dagen så vänligt uppdaterat mig om att jag inte har några bindande bevis - nej jag vet! Och upprepningsvis så upplyser jag bara om märkliga sammanträffanden som jag tycker fler ska se och tycka till om!