Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-05, 02:32 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Ser bra ut. Jag hittar dock tre (kanske fyra) saker att anmärka på.

Köpknapparna i produktlistningen är för dominanta och stjäl uppmärksamhet från produktbilderna. Nu är inte elektronik den typen av varor som säljer på snygga bilder, men det är ändå onödigt att flytta fokus från bilden till knappen.

Ni slösar bort den viktigaste ytan i hela shoppen på onödiga grafiska objekt. Jag talar om era banners högst upp i mitten i varje produktkategori. Det här är ytan där blicken först hamnar när man kommer in på en ny sida. Ni borde istället använda detta utrymme till att framhäva kampanjer, nyheter eller rekommenderade produkter inom varje produktkategori.

Sist, men inte minst, så är shoppen väldigt seg. Jag sitter på 100mbit och det tar ändå några sekunder innan sidan visas.

Shoppen ser bra ut, även om jag inte är så förtjust i den moderna designen. Personligen så gillar jag när butiker ser ut som netonnet. En "gammal" design förmedlar ofta känslan av att priserna är låga, att butiken har funnits länge och att varumärket är så starkt att de inte behöver bry sig om designen. Jag tror dock att jag är ganska ensam om den uppfattningen, så en snygg och modern design är nog ett plus överlag .

Det blev bara negativa punkter nu, men jag antar att du är ute efter synpunkter och kritik och inte beröm.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat