Citat:
Ursprungligen postat av DeadC
Jag försökte registrera mig men när jag ska svara på första SMS:et så får jag att det inte går att skicka sms:et till 72456.
Försökt allt, statat om mobilen, extra kollat din site och grejer allt verkar stämma men jag kan inte skicka, kan vara min operatör (Telenor) som har problem just nu men alldrig varit med om något liknande.
Annars en helt okej tjänst verkar det vara, även om jag en gång i veckan använder Sony Ericssons prorgam för att synka kalender och kontakter med vista så verkar detta vara en ytterligare säkerhet.
|
Det låter som om du har stött på ett känt problem som bara inträffar med väldigt få, specifika telefon- och operatörskombinationer. Det är tyvärr inget vi kan göra något åt utan är ett problem hos operatören. Den enkla lösningen är att istället för att svara på SMS:et skapa ett nytt som du adresserar till 72456. Dokumentationen ska uppdateras med detta under morgondagen.
Citat:
Ursprungligen postat av freakalis
Får man något mer på er betaltjänst jämfört med tex en gratistjänst som http://zyb.com ?
|
Svaret är ett klockrent nja. Zyb är en jättebra tjänst, men att använda den för telefonboksbackup är lite som att använda Facebook för bildbackup - det går att göra, men man använder det inte på rätt sätt. Bookback är en tjänst som är speciellt anpassad för backupsyftet, och ska också vara enklare att använda och förstå. Men om du känner till och orkar skaffa Zyb så tillhör du inte riktigt målgruppen