Ämne: Snapback
Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-04, 01:18 #111
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by Intet@Aug 4 2008, 00:53
Internet Sweden, grymt bra jobb!

Skulle du kunna ge oss mindre insatta en kort sammanfattning?

Uppfattar jag det rätt att dessa ovan nämda personer med starka kopplingar till stora "internet-bolag" i Sverige har startat upp flera "luft-bolag" som blir SE-ombud för att skapa större möjligheter att bland annat snappa domäner?
Intet - Som jag sagt skriver jag inte för att döma, utan för att peka på konstigheter och för att i bästa fall förhindra att någon låter sig luras/invaggas i osanningar.
Det är väl rimligt att tro att det utländska bolagen agerar "domäninnehavare" (eftersom ombud inte får regga på sig själva) och att det nya ombudet precis som du föreslår blir/är ett "tyst" ombud som bara är aktivt en kvart varje månad..vid större snap.
(eller så kanske vi får se nån ny kul tjänst som heter "domenza" inom kort..

Däremot kan man ju tycka att detta stycke i ombudsavtalets A-bilaga är intressant:
(- men det är .SE´s sak att se över sina egna ombud och jag tänker inte göra mer än jag gjort. (Om inte annat dyker upp vill säga))

Ombudet får varken direkt eller indirekt ägna sig åt ”warehousing” eller handel med
domännamn. Härmed avses att varken Ombudet eller sådan fysisk eller juridisk person
som av omgivningen framstår som närstående till Ombudet får försälja och lagerföra
tidigare registrerade Domännamn samt inte heller ansöka om registrering av ett stort
antal Domännamn utan utryckligt uppdrag från Innehavaren.

http://www.iis.se/docs/mallbilagaA.pdf
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat